Prague Music Week naplní na tři dny všechna tři podlaží Národního domu na Smíchově. Mezi 9. a 11. listopadem 2023 nabídne každé podlaží jinak zaměřený program, jehož spojujícím prvkem bude hudba bez žánrových omezení pro všechny, od fanoušků až po hudební profesionály. Hudební nadšenci i profesionálové se mohou těšit na veletrh v přízemí, konferenční část v prvním patře a koncerty v přilehlém Futurum Music Baru.
Hlavní hvězdy koncertního programu ve Futuru (rappera KhakiKida a ženský djský kolektiv Girls Don’t Sync) doplní vycházející talenty české scény. Čtvrtek 9. 11. bude patřit především rapu – uslyšíme rapperky Tokju Fokju a Hellwanu nebo skupinu tří pražských rapperů Drum’n’Rap. Headlinerem pátečního večera bude energická kapela The Silver Spoons, o začátek večerního programu se postará dvojice Emotionally Spoonfed, indie-folkový projekt Jiný Metro i rockoví Cold Meat Party. Sobotní koncertní program otevře projekt Purpl Boi známého hudebníka Nèra Scartche, vystoupí také Dmitrievna a talentovaný producent a hudebník badfocus. Zastoupení bude mít i slovenská scéna, kterou bude reprezentovat DJ Young Aesthete. Kromě koncertů ve Futurum Music Bar se v rámci Prague Music Week hudební fanoušci mohou těšit na desítku koncertů ve spolupráci s partnerskými kluby a pořadateli, jako jsou Rock Café, Malostranská beseda nebo Rock for People Concerts.
Konference pokryje panelovými diskusemi a workshopy široké spektrum oblasti hudebního průmyslu a přivítá několik světových profesionálů z různých sfér hudebního průmyslu. Pozvání přijali Martin Elbourne (Glastonbury), Cindy Castilo (Mad Cool festival), Stephen Budd (Music Managers Forum), Aminè Ramer (States of Sound) a další. Program se dotkne tématu podpory kultury jak z pohledu státní správy (v panelu o veřejné podpoře kultury nebo diskusím k plánovanému Roku české hudby 2024 a se zástupci exportní kanceláře SoundCzech), tak i ze strany sektoru soukromého v debatě o korporátní zodpovědnosti. Manažeři, promotéři a organizátoři akcí se mohou těšit na panelové diskuse na témata jako je problematika tours pro umělce ze Střední Evropy, zvyšující se náklady na pořádání produkcí nebo výzvy z oblasti bezpečnosti na koncertech či festivalech. Nebudou chybět ani workshopy – ať už na témata jako jsou PR & marketing (s americkou manažerkou Fionou Bloom), digitální distribuce (s Olegem Rozovem z The Orchard), problematika domácího nahrávání hudby nebo master class songwritingu s předními českými songwritery z týmů Ewy Farné, Pam Rabbit, Sofiana Medjmedje a dalších. Dotkneme se také společensky rezonujících témat v diskuzích o postavení žen v hudbě nebo ekologické stránce pořádání festivalů.
Část konferenčního programu se koná pod hlavičkou programu PLATFORMA Music Day 3, který sestavila asociace nezávislých hudebních vydavatelů PLATFORMA českých nezávislých výrobců zvukových záznamů, z.s., a přinese několik panelových diskuzí na témata spojená s vydáváním hudby, digitální distribucí, synchronizací děl a umělou inteligencí v hudební produkci a z pohledu autorského práva.
Lákadlem veletržní části programu Prague Music Week bude ukázka několika vozidel různých velikostí, kterými vyráží umělci na turné nebo mobilní nahrávací studio Wygroom.
Kompletní program najdete zde.